Hello again!
After a DISASTER of an AAZ upgrade (the motor blew after 1000km!), I want to look into an electric conversion.
TUV says it will be a nightmare (LOTS of paperwork!), but if someone has already done this, the door is already open.
I have a 1990 Syncro, and ideally, it would be a bolt-on to the transmission.
Has anyone in DE converted to EV?
- Team WorldTour
- Mit-Leser
- Beiträge: 8
- Registriert: 08.02.2015, 12:12
- Modell: T3 Syncro
- Aufbauart/Ausstattung: Feldjager
- Leistung: 70
- Motorkennbuchstabe: AAZ
- Anzahl der Busse: 1
- Wohnort: Behind You!
- Kontaktdaten:
Has anyone in DE converted to EV?
Where am I going, and what am I doing in this handbasket?
- CBSnake
- Inventar
- Beiträge: 4102
- Registriert: 21.07.2015, 21:06
- Modell: T3 Syncro
- Aufbauart/Ausstattung: Bus
- Leistung: 110 PS
- Motorkennbuchstabe: MJ
- Anzahl der Busse: 2
- Wohnort: Dresden
- Kontaktdaten:
Re: Has anyone in DE converted to EV?
mit Autogas
- Atlantik90
- Antik-Inventar
- Beiträge: 25199
- Registriert: 05.10.2004, 23:15
- Modell: T3
- Aufbauart/Ausstattung: 2WD Atlantic; 4WD MV
- Leistung: 70 PS
- Motorkennbuchstabe: JX
- Anzahl der Busse: 2
- Wohnort: BA
Re: Has anyone in DE converted to EV?
Hello,
if you think of the 1.8 liter EV-Golf engine - this may be possible. But to legalize the emission situation without catalytic converter may be tricky. The EV-motors are elder then your 1990 Syncro. I think it would be more easy to make a conversion to an 2E (younger engine type from the 1990s) due to more done conversions.
if you think of the 1.8 liter EV-Golf engine - this may be possible. But to legalize the emission situation without catalytic converter may be tricky. The EV-motors are elder then your 1990 Syncro. I think it would be more easy to make a conversion to an 2E (younger engine type from the 1990s) due to more done conversions.
Unfall- und störungsfreie Fahrt mit dem VW-Bus
wünscht Joachim
Von mir als Beispiel für Verfügbarkeit gesetzte Lieferanten-links sind keine Empfehlung.
Irren ist menschlich; keine PN, fragt im Forum
Wer die VW-Reparaturleitfäden hat, hat weniger Fragen.
wünscht Joachim
Von mir als Beispiel für Verfügbarkeit gesetzte Lieferanten-links sind keine Empfehlung.
Irren ist menschlich; keine PN, fragt im Forum
Wer die VW-Reparaturleitfäden hat, hat weniger Fragen.